Casting the runes

A mai nap nem várt meglepetése egy NT4 újratelepítése volt. Az új HDD túl nagy falatnak bizonyult. MS szakirodalom végigböngészése. Ok, akkor bootfloppyk készítése, atapi.sys upgrade a 4-es szervizcsomagból. Most már az egész HDD látható volt a telepítő számára, települt is, első újraindulás után ugyanúgy hiba: a kernel nem betölthető, mert részei hiányoznak. És tényleg.
Kábelcsere, IDE port csere.
Próba egy másik gépen, ugyanaz. Próba egy ősi 1,7Gb HDD-vel, ugyanaz.
Átnéztem a jumpereket, és találtam egy keresztbe jumpert a CD-n, amit beigazítottam hosszába. Közben a homlokomra csaptam, 2n-1 X láttam, hogy a rendszer a legelején foglalkozik a locale beállításával, innen egy ugrás volt, hogy az NTFS komolyabban veszi az időzónát, órabeállítást, mint a FAT rendszer. Még egy ugrás – az NT4 jóval 2000 előttről származik, nosza vissza a dátumot és már települt is. Fel a szervizcsomagokat, vissza a dátumokat és már ment is.
 
Mindez egy ISA buszos célhardver miatt, amelynek csak NT4 alatt futott az illesztőprogramja.
Vélemény, hozzászólás?

